A kiválasztás és karriertervezés legmodernebb és legmegbízhatóbb módszere, amely csoportos és egyéni feladatmegoldások segítségével, több megfigyelő alkalmazásával, a munkakör sikeres ellátásához szükséges viselkedésjellemzők vizsgálatával igyekszik minél megbízhatóbb és objektívebb képet kialakítani a jelölt(ek)ről.
Megfelelően alkalmazva sokat segít annak eldöntésében, mely jelöltek felelnek meg az adott munkaköri követelményeknek leginkább, illetve a jelölteknek milyen további képzésre, ill. fejlesztésre van szükségük ahhoz, hogy a lehető leghatékonyabban lássák el feladataikat.
Célja, hogy feltárja a jelentkezők erősségeit és gyengeségeit mind egyéni, mind csoportos feladatvégzés közben.
A gyakorlatok úgy épülnek fel, hogy a lehető legjobban modellezzék a valós munkaköri szituációkat. Így a gyakorlatok előtt munkakörelemzést kell végezi, amely során meg kell határozni azokat a legfontosabb tulajdonságokat, amelyekre a jelölteknek leginkább szükségük lehet a feladat elvégzéséhez, amelyek a beválást leginkább befolyásolják.
Direkt keresés
Ügyfeleink leggyakrabban kényes helyzetekben veszik igénybe szakértelmünket és biztosak lehetnek benne, hogy cégüket a legmagasabb színvonalon képviseljük. A keresés a piacfeltárással indul, ami egy komplex „ competitive intelligence” művelet és igényli a kompetens és tapasztalt tanácsadót. A keresés követelményrendszerének ügyféllel történő áttekintése után a keresés stratégiáját meghatározzuk a megbízó cég képviselőjének aktív bevonásával.
A keresést általában egyidejűleg több irányba indítjuk el, a direkt kutatás irányának felmérésével és megindításával, a networkünk áttekintésével, valamint az iparági opinion leaderekkel történő tájékozódással.
Ügyfeleinket folyamatosan tájékoztatjuk, már a kutatási listáról is beszámolunk, illetve igyekszünk a piaci felhozatal függvényében egy aránylag hosszabb „long-list”-et a megbízó elé terjeszteni.
A kiválasztás során mindig igyekszünk az ügyfél számára hosszú távon legkedvezőbb választás feltárására és alátámasztására.
A kiválasztott végső jelöltek referenciáinak diszkrét és megbízható ellenőrzésére nagy hangsúlyt fektetünk.
A kiválasztott szakember beilleszkedésének folyamatos nyomon követése mind a megbízó, mind a jelölt oldaláról, prioritás, amit a hosszú garancia önmagában, és ügyfeleinkkel kialakított hosszú távú kapcsolat is alátámaszt.
Interim menedzsment
Igény esetén tapasztalt vezetőket biztosítunk rövid határidőn belül annak érdekében, hogy támogassuk és gyorsítsuk a szükséges változásokat. Gyors és megbízható megoldásokkal segítjük a közösen kialakított célok elérését.
Előnye, hogy gazdaságos és hatékony megoldást biztosít rendkívüli vagy váratlan helyzetekben;
erőforrásokat és szaktudást biztosít egy meghatározott időszakra, ha a feladatot rövid határidőn belül kell megoldani;
speciális menedzsment tapasztalatot nyújt hiány esetén, egyben megoldást jelenthet projektek irányítására is;
tapasztalt vezetőt biztosít, minimálisra csökkentve a kockázatokat.
Az interim menedzser:
operatív menedzser, aki ellátja a napi irányítást;
tanácsadó és “coach” is egyben, aki az adott helyzet elemzése után felvázolja a jövőbeni lehetőségeket és felállítja a stratégiát;
változás-menedzser, aki a szervezetben a szükséges lépéseket kezdeményezi, megvalósítja, végigkíséri és ellenőrzi.
Menedzsment audit
Szisztematikus elemző és értékelő folyamat, melynek során a vállalat legfontosabb erőforrásának, azaz a menedzsmentnek a kompetenciáit, erősségeit, lehetőségeit és kockázatait tárjuk fel.
A folyamat eredménye a vezetői csapatban rejlő tartalékok, fejlesztési igények, meglévő és fejlesztendő képességek és készségek definiálása, amelyekre a jövőbeni lépések alapozhatóak.
Az audit során lehetőség van az egyes vezetők és a teljes csapatértékelésére is. Előre meghatározott személyes és üzleti kompetenciákat mérünk.
Az alkalmazott módszereket a menedzsment audit céljához, az értékelendő készségekhez, képességekhez igazítjuk, figyelembe véve a munkakörnyezetet.